HomeWat ik doeAdviesrapport

Adviesrapport

Adviesrapport over je bedrijf

Volgens mij heb je al zweethanden als je nog maar leest over een adviesrapport, toch? Want je hebt jarenlang keihard gewerkt aan je onderneming. Je groeit hard, en je ziet nog zoveel kansen! Dan moet natuurlijk niet iemand komen vertellen dat je het allemaal verkeerd hebt gedaan. Wees gerust. Je doet het fantastisch en ik ga je helpen om het nóg veel beter te doen. Zodat je hierna nooit meer ongerust hoeft te zijn over een evaluatie of audit.

Wat zit er in het rapport?

Websitereview

Ook jij vraagt je vast wel eens af of je alles uit je website haalt wat er in zit. Of je niet teveel pagina’s hebt, of wel duidelijk is wat je doet of verkoopt. Misschien ook wel of het design goed werkt of dat je nog iets over hebt gezien. Zijn de teksten niet te lang of juist te kort, of te moeilijk geschreven? Is duidelijk op elke pagina wat de bezoeker hier kan of moet doen? Zoveel aspecten aan een website, om moe van te worden, toch?

Ik word heel erg blij van het schrijven van een websitereview. Om lekker door jouw website heen te bladeren en op elke pagina te kijken of ik (en de beoogde bezoeker) begrijpen wat de bedoeling is. Wat ik dus voor je kan doen: een websitereview doen en daar een heel actiegericht en begrijpelijk rapport van opleveren, mét een uur uitleg erover. Oók ideaal voor een website die nog niet af is, maar wel al op een testomgeving staat!

Teamreview

Zeker als je je team wilt uitbreiden, is het van belang dat het team dat er al zit, ruimte krijgt om te groeien. Vaak krijgen nieuwkomers iets wat zij niet krijgen, of er is simpelweg minder aandacht voor de behoeften van het bestaande team. Voordat je lukraak mensen gaat toevoegen aan het team of gaat schuiven in hiërarchie bijvoorbeeld, is het goed om een evaluatie te doen. 
Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Waar heeft het zittende team behoefte aan op korte én lange termijn? Hoe zien zij de toekomst voor zich? Er zit een bak aan kennis en ervaring in je team. Het is zaak om daar gebruik van te maken. Een externe review en evaluatie kan meer informatie opleveren, dan wanneer je dit zelf doet. 

Marketingreview

Hoe bereik je nieuwe klanten? Is er een plan? Heb je voldoende middelen? Je marketing moet op orde zijn als je wilt groeien. Minstens een jaarplan, maar liever nog een meerjarenplan. Inclusief beoogd budget en beoogd team. In een marketingreview bekijk ik je marketingplan als dat er is, praat met je marketeers over werk en je plannen, en bekijk vanuit je omzet en budget of je wel de marketinginzet hebt. Ik loop ook graag de cijfers even na om te evalueren of wat je nu doet wel voldoende werkt. 

Zo ga ik te werk

We nemen de tijd voor dit rapport! Want zo’n uitgebreid advies komt er niet met een dagje werk. En ik wil zorgvuldig te werk gaan, want ik wil je alleen adviezen geven waar je ook echt mee aan de slag kunt. Waar bovendien iedereen in je bedrijf achter kan staan. Ik neem immers de tijd om goed naar iedereen te luisteren.

Dit zijn de stappen:

  1. Intake (gratis en vrijblijvend), waarin ik jou graag bevragen over je doel met dit rapport, je bedrijf, de mensen die met en voor je werken etc.
  2. Tijdspad en afspraken maken met betrokkenen
  3. Ik geef je tussentijdse korte updates van het proces
  4. Indien gewenst lever ik deelrapporten ook tussentijds aan
  5. Ik plan afspraken zoveel mogelijk op 1 dag
  6. Een tijdlang werk ik mijn inzichten uit tot adviezen
  7. We plannen een ochtend of middag in voor de terugkoppeling
  8. Ik lever je de documenten aan
  9. Waar nodig help ik je nog aan contacten of vervolgstappen

In totaal kan dit proces met een beetje goede wil in 2 maanden gedaan zijn.

Prijs is op aanvraag. Dit hangt af van de omvang van je organisatie, de tijd die ik eraan kwijt denk te zijn en of er nog onderdelen wel of niet in het rapport moeten terugkomen. Misschien komen er uit onze intake nog wel extra punten naar voren!

Vraag het adviesrapport aan!

    Gratis tips en advies

    Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief. Mis geen toffe boeken, handige korte tips, een wakker-schud-momentje of een artikel met een kijkje in de keuken. Maximaal 1x per week, minimaal 1x per maand. Doen!